امروزه به دلیل ساخت وساز زیاد در کشورمان از ساندویچ پانل به وفور استفاده می شود. جنس بدنه خارجی ساندویچ پانل از ورق آلوزینک، آلومینیوم و یا گالوانیزه است. فوم xps از مواد پلاستیکی فشرده و متراکم تولید شده است. این فوم به دلیل جذب پایین رطوبت، گزینه مناسبی برای استفاده در کف و سقف ساختمان و یا عایق کف سردخانه ها و مکانهایی با رطوبت بالا می باشد. این فوم مانع هدر رفتن انرژی و ذخیره آن در سرما و گرما می شود.عایق xps در ضخامت های ۲ الی ۱۰ سانتیمتری تولید می شود.  

چرا ساندویچ پانل xps

  • اتعطاف پذیری بالایی دارد
  • وزن کم و سبک
  • قابل شست و شو است
  • به راحتی برش داده می شود
  • ایمنی بالایی دارد
  • نرم و سبک است
  • مقاومت استاندارد در برابرآتش
  • ایمنی در برابر زلزله
  • نسبت به فوم پلی اورتان قیمت کمتری دارد ولی از نظر کیفیت یکسان هستند.
  • عایق عالی در برابر صدا
  • نصب سریع و آسان

خرید فوم xpsنکات منفی فوم XPS

این فوم در دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت ذوب میشود و در برابر آفتاب دچار مشکل می شود.

استفاده فوم xps

تفاوت فوم xps با سایر فوم ها در عایق بودن آن در برابر صدا، حرارت و رطوبت است. از این فوم برای عایق سازی ساختمان و سبک سازی ساختمان و عایق کف ساختمان استفاده می شود. فوم xps  در برابر رطوبت مقاوم است و کپک نمیزند. به عنوان نمای داخلی ساختمان، جایگزین مناسبی به جای گچ، سیمان، رنگ، کامپوزیت و ……می باشد. همچنین این فوم مناسب برای استفاده در دیوارهای دو جداره است. 

پلی استایرن ها

پلی استایرن (Polystyrene) یک پلیمر مصنوعی از منومر استایرن است که در سه نوع مختلف وجود دارد.

GPPS

نام تجاری این محصول در ایران، کریستال می باشد. این پلی استایرن، دارای خصوصیات زیادی از جمله مقاوم در برابر حرارت و قدرت ضربه پذیری زیاد می باشد. پل استایرن GPPS خواص دی الکتریکی و استحکام بالایی دارد.

پلی استایرن مقاوم

نام دیگر این ماده، HIPS است که در ایران با نام تجاری هایمپک شناخته می شود. این پلی استایرن مقاوم به ضربه می باشد و  به راحتی خرد، سوراخ و یا اره می شود. از این ماده در ساخت اسباب بازی و صنایع بسته بندی استفاده می شود. از HIPS به عنوان اولین لایه مقاوم در برابر سرما در ساخت یخچال و فریزر استفاده می شود. این نوع پلی استایرن در رنگ های گوناگون وجود دارد و قابل شکل پذیری در اشکال گوناگون می باشد. 

پلی استایرن انبساطی

این پلیمر سفید رنگ که به آن عامل فوم کننده اضافه می شود، دارای نام اختصاری EPS و نام تجاری یونولیت در ایران شناخته می شود. از این فوم برای بسته بندی لوازم خانگی و عایق های خانگی، بسته بندی مواد غذایی و خدمات غذایی استفاده می شود.

نحوه ساخت فوم xpsتفاوت XPS با EPS

در ساخت فوم xps از مواد حساسیت زا، استفاده نشده است و ضد آلرژی است. به دلیل تراکم بالا در بافت آن، نفوذ آب و رطوبت در آن خیلی کم است اما در فوم eps منافذ زیادی وجود دارد و نفوذ پذیری آب و رطوبت را بیشتر میکند. مقاومت فوم xps در برابر فشار، بیشتر از فوم eps می باشد. به علت وجود فضای خالی در فوم xps و نقطه آغاز رسانایی پایین، هوا در درون این فوم ها جا به جا نمی‌شود و گرما را به جای دیگر منتقل نمی‌کند؛ اما در پنل های eps اینگونه نیست.  

خرید فوم xps از کیان صنعت توکان

همانطور که گفتیم فوم xps در مقایسه با سایر فوم های عایق از کیفیت و مزایای بیشتری برخوردار است. شما می توانید با کیفیت ترین فوم عایق xps را از کیان صنعت توکان با قیمت مناسب خریداری کنید. این مجموعه با به کارگیری با کیفیت ترین مواد اولیه و با کمک آخرین تکنولوژی اقدام به تولید فوم xps کرده است. برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش با شماره های ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام