ژانویه 2024
ش ی د س چ پ ج
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
قیمت درب سردخانه ای|فروش در سرخانه با قیمت|توزیع در سرخانه ای با قیمت مناسب

یکی از لوازم پر کاربرد در برخی از صنایع، سردخانه ها هستند؛ سردخانه های صنعتی در واقع سوله های بزرگی هستند که به کمک لوازم مختلفی تجهیز و آماده می شوند. مهم ترین عامل در میزان مصرف انرژی در سردخانه ها که از طریق تبادل با هوای بیرون انجام می شود، درب سردخانه می باشد. درب های سردخانه ای در انواع مختلفی دسته بندی می شوند که در ادامه به معرفی درب سردخانه ای ریلی یا کشویی پرداخته ایم.

درب سردخانه ای ریلی یا کشویی چیست؟

تعداد باز و بسته شدن درب سردخانه در میزان نفوذ هوای بیرون به داخل سردخانه تاثیر دارد؛ حال هرچه میزان نفوذ هوای بیرون به داخل سردخانه بیشتر باشد، سیستم تبرید سردخانه مجبور به صرف انرژی بیشتر خواهد بود. در نتیجه سردخانه نمی تواند به صورت بهینه کار کند. سردخانه های کوچک اصولا از درب های لولایی استفاده می کنند. 

این در حالیست که سردخانه های بزرگ، از درب سردخانه ای ریلی استفاده می کنند. چرا که این نوع از درب ها به موتورهای قدرتمندی مجهز بوده که درب را به سرعت باز و بسته می کنند. در نتیجه به هیچ نیروی انسانی برای باز و بسته کردن درب سردخانه ای کشویی نیاز نیست. از طرفی چونکه این کار به سرعت و بدون دخالت انسان انجام می شود، میزان نفوذ هوای بیرون به داخل فضای بزرگ سردخانه کاهش پیدا می کند.

دلایل استفاده از درب سردخانه ای ریلی

همانطور که گفتیم از این نوع درب در سردخانه های بزرگ استفاده می شود؛ در این نوع از سردخانه ها رفت و آمد به مراتب بیشتر می باشد. وجود ریل های لغزنده در بالا و پایین این درب ها، باز و بسته کردن آنها را بسیار آسان کرده است. از طرفی باز و بسته شدن درب سردخانه ای ریلی عموما به فضای کمتری نیازی دارند و می توان آنها را در ابعاد بزرگ و برای ورودی های بزرگ استفاده کرد. لازم به ذکر است که به علت وجود موتور و ریل های قدرتمند در ساخت درب سردخانه ای ریلی، سرعت باز و بسته شدن آن به مراتب بیشتر از سایر درب ها و راحتتر می باشد.

درب سردخانه ریلی

 

فروش درب سردخانه ای ریلی|
فروش درب سردخانه ای ریلی|

کاربرد انواع درب های سردخانه ای

اختلاف دمای داخل و خارج از سردخانه ها

در واقع درب های سردخانه ای عایقی برای جلوگیری از نفوذ هوای بیرون به داخل سردخانه هستند؛ شاید بتوان اولین دلیل استفاده از این درب ها را همین عامل دانست. دمای داخل و خارج از سردخانه تفاوت زیادی با یکدیگر دارند؛ اگر سردخانه ها به درستی عایق نشده باشند، این تبادل دما می تواند منجر به افزایش انرژی شود. به همین دلیل است که از درب سردخانه ای با ضخامت 7 تا 15 سانتی متر استفاده می شود. استفاده از درب سردخانه ای ریلی برای سردخانه هایی با دمای زیر صفر بسیار مناسب می باشد.

المنت حرارتی دور درب

از دیگر دلایل استفاده از درب سردخانه ای می توان به وجود المنت حرارتی دور درب اشاره کرد. استفاده از المنت حرارتی برای متعادل نگه داشتن دمای بیرون و اطراف درب برای جلوگیری از شبنم زدن و خراب شدن آن لازم است. دور درب سردخانه ای کشویی از این نوع المنت تعبیه شده است که در واقع کنترل کننده اتمسفر می باشد.

کنترل اتمسفر

در سردخانه هایی که برای نگهداری مواد غذایی طراحی شده اند، کنترل اتمسفر اهمیت زیادی دارد. چرا که باید از ورود اکسیژن و برخی از گازها به داخل سردخانه جلوگیری نمود؛ در غیر اینصورت مواد غذایی داخل آن فاسد می شوند. درب سردخانه ای از ورود گازهای مختلف به داخل محوطه سردخانه جلوگیری کرده و به اصطلاح اتمسفر آن فضا را کنترل می کند. 

استفاده از درب سردخانه ای ریلی یا لولایی؟

در زمان انتخاب درب سردخانه ای ابتدا باید به فضای باز و بسته شدن درب نگاه کنید؛ برای باز و بسته کردن درب لولایی به فضای بیشتری نیاز دارید. علاوه بر این باید به کاربرد سردخانه نیز دقت کنید؛ به عنوان مثال اگر برای نگهداری میوه از آن استفاده می کنید، باید حداقل از هر طرف 30 سانتی متر بیشتر از اندازه جعبه های میوه فضا برای تخلیه بار باشد.

علاوه بر این باید این نکته را بدانید که در زمان باز و بسته شدن درب لولایی هوای بیشتری رد و بدل می شود که همین امر در میزان مصرف انرژی، کارکرد سردخانه و سلامت مواد غذایی داخل آن تاثیر بسزایی دارد. 

با توجه به موارد گفته شده، اگر فضای سردخانه شما بزرگ و رفت و آمد در آن زیاد است، بهترین گزینه استفاده از درب سردخانه ای ریلی است. ضمن اینکه قیمت ساخت این نوع درب به مراتب بیشتر است. جهت اطلاع و ثبت سفارش می توانید با توکان صنعت تماس بگیرید.

شرکت کیان صنعت توکان با هدف تولید تجهیزات سردخانه های صنعتی شروع به فعالیت نمود، با توجه به استقبال و تقاضای فزاینده بازار دامنه تولیدات این شرکت به  فوم عایق پلی یورتان تزریقی و پاششی و فوم فشرده xps و … افزایش پیدا کرده است، این شرکت با تکیه بر تجربه و دانش فنی بالا و با دارا بودن تیم فروش و نصب مجرب و کار آزموده با تمرکز بر نیاز مشتری، خدمات خود را در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود عرضه می دارد.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام