بهترین تولید کننده درب سردخانه

بهترین تولید کننده درب سردخانه ای

شرکت کیان صنعت توکان یکی از بهترین تولید کننده درب های سرخانه ای در کشور میباشد.

سردخانه ها محلی برای نگهداری محصولات مختلف در شرایط محیطی ثابت و خنک هستند. هر گونه مشکل در تجهیزات یک سردخانه می تواند مشکلاتی را برای محصول ما به وجود بیاورد.

از این رو درب های سردخانه ای یکی از اصلی ترین تجهیزات یک سردخانه به حساب می آیند. در ادامه می خواهیم اطلاعات بیشتری در زمینه انواع درب های سردخانه صنعتی و ویژگی های آنها صحبت کنیم. دانستن این موارد می تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

درب سردخانه ای چیست؟

درب های سردخانه ای یکی از انواع تجهیزات سردخانه های صنعتی محسوب می شوند که از تبادل هوا به داخل سردخانه و ارتباط با بیرون جلوگیری می کنند. از دلایل اصلی اهمیت درب های سردخانه ای، می توان به جلوگیری از مصرف انرژی و حفظ سلامت محصولات درون سردخانه اشاره کرد.

کیان صنعت توکان با افتخار انواع درب‌ سردخانه ای لولایی، درب‌ سردخانه ای کشویی-ریلی، درب سردخانه ای کنترل اتمسفر را با رقابتی ترین قیمت و بهترین کیفیت تولید می‌نماید. این درب‌ها با ضخامت‌های ۵ تا ۳۰ سانتیمتر، عرض ۶۰ تا ۸۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۸۰ تا ۶۰۰ سانتیمتر، قابل سفارش و تولید هستند.

درب سردخانه های صنعتی چه مشخصاتی دارند؟

عدم استفاده از درب های سردخانه ای با کیفیت و استاندارد می تواند نفوذ هوای بیرون به داخل سردخانه ها و همچنین مصرف انرژی را تا 50 درصد افزایش دهد. علاوه بر این کمپرسورها نیز باید بیشتر کار کنند.

بنابراین برای کارکرد بهتر سردخانه ها، حفظ انرژی و افزایش عمر محصولات داخل سردخانه باید از درب های سردخانه ای صنعتی با کیفیت و استاندارد استفاده کنیم.

درب های سردخانه ای صنعتی عموما به ضخامت 7 و 10 سانتی متر ساخته می شوند؛ چرا که این ضخامت قابلیت حفظ محصولات سردخانه را در یک شرایط محیط مناسب دارد و از نفوذ هوا به داخل سردخانه جلوگیری می کند.

سردخانه هایی که رفت و آمد بیشتری را دارند، به ویژه آن دسته از سردخانه هایی که ماشین های لیفتراک در آنها رفت و آمد می کنند، از درب های سردخانه ای  کشویی استفاده می کنند.

در ادامه به صورت کامل تری این نوع از درب های سردخانه ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی از نکاتی که در فرایند نصب درب های سردخانه ای باید به آن توجه شود، نصب المنت است. این کار از آسیب دیدگی و یخ زدن درب های سردخانه ای جلوگیری می کند.

البته بسیاری از سردخانه ها به این نکته توجه نکرده که همین عامل سبب کاهش طول عمر و آسیب دیدگی درب ها خواهد شد.

مشخصات عمومی درب سردخانه های صنعتی

  • چهارچوب درب سردخانه اصولا از استیل 304 با ضخامت یک میلیمتر ساخته می شود.
  • فریم درب سردخانه های صنعتی از آلومینیوم آندونایز شده می باشد.
  • وجود عایق فوم پلی یورتان با دانسیته 40 kg/m 3
  • استفاده گسگت مخصوص و مقاوم در برابر سرما برای درب های سردخانه ای
  • وجود سطوح یکنواخت و صاف که از تجمع آلودگی جلوگیری می کند.
  • نصب المنت حرارتی دور درب سردخانه های زیر صفر برای جلوگیری از یخ زدگی و آسیب دیدگی درب سردخانه
  • مجهز به قفل سویچی با حالت ایمنی از داخل بازشو و یراق آلات طرح ایتالیا می باشد.
  • قابلیت نصب درب لولائی نفر رو در جهت کاهش استهلاک درب کشوئی را دارد
  • قابلیت تولید درب های سردخانه ای با دریچه بازدید برای سهولت در استفاده فراهم است
  • نصب آسان، راحت و مناسب برای انواع سردخانه های صنعتی

انواع درب های سردخانه ای کدام است؟

درب های سردخانه ای بر حسب نوع عملکردی که دارند به سه دسته تقسیم می شوند:

درب سردخانه ای لولایی

درب سردخانه ای کشویی یا ریلی

درب سردخانه ای کنترل اتمسفر

  1. درب سردخانه ای لولایی یا معمولی

درب سردخانه ای لولایی یکی از ساده ترین درب های سردخانه ای است که بیشترین استفاده را در بین صاحبین سردخانه ها دارد. مکانیزم ساده این درب های سردخانه ای سبب شده است که قیمت بسیار پایینی داشته و کار کردن با آنها بسیار ساده باشد.

اما این درب های لولایی معایبی نیز دارند؛ به عنوان مثال هرچه فضای ورودی سردخانه بزرگتر باشد، طبیعتا اندازه در نیز بزرگتر خواهد شد. این در حالی است که این افزایش فضا سبب افزایش وزن شده و لولاها تحمل وزن درب را نخواهند داشت. از این رو درب های سردخانه ای معمولی برای سردخانه هایی با ورودی بزرگ مناسب نیستند.

علاوه بر این، درب های لولایی در زمان باز شدن، به صورت کامل باز شده و همین امر سبب اتلاف انرژی بسیار زیادی از سردخانه خواهد شد.

همچنین باید این نکته را بدانید که باز شدن درب سردخانه ای لولایی، به فضایی تقریبا هم اندازه با درب نیاز دارد؛ در نتیجه باید متناسب با فضای خود نیز آن را انتخاب کنید.

  1. درب سردخانه ای کشویی یا ریلی

درب های سردخانه ای کشویی یکی از پرکاربردترین درب های سردخانه ای است که مشکلات درب های لولایی را ندارد. این نوع درب با کمک ریل هایی که در بالا و پایین درب قرار می گیرد، جابجا شده و در نتیجه مشکلی برای ابعاد بزرگ هم ندارند.

از طرفی بسیار از این درب های کشویی با کمک یک موتور الکتریکی می توانند به راحتی باز و بسته شوند. همین امر سرعت جابجایی در را افزایش داده و دیگر نیازی به نیرو برای باز و بسته شدن در هم نخواهد بود.

علاوه بر این ها، درب ریلی بر خلاف درب های معمولی نیازی به فضای زیاد برای باز و بسته شدن ندارد.

عموما از این نوع درب برای سردخانه هایی استفاده می شود که رفت و آمد بیشتری دارند.

شرکت کیان صنعت توکان به عنوان تولیدکننده تجهیزات سردخانه، توانایی تولید درب کشویی را دارد. ابعاد درب مورد نظر می‌تواند قبل از سفارش انتخاب شود. برای آگاهی کامل از مشخصات فنی درب‌های تولیدی، با شماره 09122459440 تماس حاصل فرمایید.

  1. درب سردخانه ای کنترل اتمسفر

بسیاری از محصولات از جمله میوه، سبزیجات، مرکبات و برخی از داروهای خاص در معرض اکسیژن آسیب دیده و طول عمرشان کوتاه می شود.

به همین دلیل در سردخانه هایی که برای این منظور ساخته شده اند باید از درب سردخانه ای کنترل اتمسفر استفاده کنند. این نوع درب ها که اصولا به صورت کشویی باز و بسته می شوند، با عملکرد ویژه خود از نفوذ اکسیژن در سردخانه جلوگیری می کنند.

علاوه بر این درزگیرهای خاصی که برای این درب ها استفاده می شود، سردخانه را به صورت کامل در برابر ورود هوا و آب محافظت می کند.

از آنجایی که در این گونه سردخانه ها میزان اکسیژن باید حداقل باشد، علاوه بر درب های کنترل اتمسفر، از تزریق گازهای کربن دی اکسید نیز استفاده می شود.

درب سردخانه های صنعتی چه کاربردی دارند؟

ضخامت 7 تا 15 سانتیمتری این نوع درب ها می تواند محصولات سردخانه را در برابر نفوذ هوا محافظت کند.

وجود المنت حرارتی در درب های لولایی، کشویی و اتمسفری می تواند از یخ زدن درب ها جلوگیری کند؛ در نتیجه درب ها عمر بیشتری خواهند کرد.

امکان ساخت درب های سردخانه ای با توجه به ابعاد سردخانه و محصولات موجود در آنها وجود دارد؛ اما در هر صورت در زمان انتخاب درب سردخانه به حجم بسته ها و محصولات خود دقت کنید.

قیمت درب سردخانه چقدر است؟

همانطور که در طول این مطلب گفتیم، درب سردخانه های صنعتی انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربردهای متفاوتی نیز خواهند داشت.

از این رو نمیتوان قیمت درب سردخانه را دقیقا مشخص کرد؛ چرا که درب های سردخانه ای امکان طراحی و ساخت در اندازه های مختلف با توجه به نیاز مشتری را دارند.

در نتیجه شما پیش از انتخاب و خرید درب سردخانه ای، ابتدا شرایط کاری خود را بسنجید. سپس با توجه به نیازتان درب مناسب را انتخاب کنید.

البته به شما پیشنهاد میکنیم که برای خرید درب سردخانه ای با کیفیت، از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. این افراد با توجه به تخصص و تجربه ای که دارند، شرایط محیطی سردخانه و نیاز محصولات شما را بررسی می کنند. سپس با توجه به نتایج، بهترین درب سردخانه ای را برایتان خواهند ساخت.

عوامل موثر بر قیمت درب سردخانه

1- درب‌های بدون قـاب (فریم لس) و درب‌های با فـریم آلـومینیوم:

در راستای بهبود کیفیت، درب‌های سردخانه بدون قـاب (فریم لس)، به عنوان آخرین دستاورد فن‌آوری اروپا، از ورق با دستگاه خم‌کاری CNC استفاده می‌کنند.

این ورق‌ها به گونه‌ای خم می‌شوند که رویه و دوره درب یکپارچه باشند. در فرآیند تولید، ورق زیره (پشت) نیز خم‌کاری می‌شود و سپس این دو ورق در قالب قرار گرفته و تزریق یکپارچه صورت می‌گیرد. این روش، از نیاز به فریم آلومینیوم برای نگه‌داری از ورق‌ها صرف‌نظر کرده و از آنجا که درزها و پله‌های جدایش وجود ندارند، به عنوان درب‌های مطمئن و بهداشتی برای محیط‌های حساس استفاده می‌شوند.

2- فوم عایق درب سردخانه ای:

 یکی از عوامل موثر بر قیمت درب سردخانه فوم عایق درب سردخانه ای میباشد.

3-جنس ورق رویه و زیره درب سردخانه ای:

در ساخت سردخانه‌ها ، ورق رویه و زیره از مواد متنوعی ساخته می‌شود. این ورق‌ها به ضخامت‌های 0.3 تا 0.7 میلیمتر و با رنگ‌های گوناگون از جنس گالوانیزه پیش‌رنگ شده یا آلوزینک تولید می‌شوند.

برای محیط‌های اسیدی یا بازی و همچنین در مواجهه با درصدهای بالای رطوبت، بهتر است از ورق‌های استنلس استیل، آلومینیوم، P.V.C و یا فایبرگلاس در تولید درب‌ها استفاده شود.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
بهترین تولید کننده ساندویچ پانل
نوشتهٔ بعدی
فوم xps |شرکت توکان صنعت

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام