ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل ها از جمله مواد کامپوزیت هستند. در واقع ساندویچ پانل از دیواره و سقف هایی با دو لایه ی نازک اما محکم تشکیل می شود، بین این دو لایه یک لایه ی عایق سبک وزن اما ضخیم و انعطاف پذیر قرار می گیرد.

ساندویچ پانل ها می توانند از یک لایه یا چند لایه (دو تا پنج لایه) تشکیل شده باشند. قسمت مغزی ساندویچ پانل ضخیم تر از لایه های بالایی و پایینی است و از موادی با دانسیته پایین مثل فوم ها و چوب های سبک تشکیل می شود.

با توجه به کاربرد ساندویچ پانل، نوع و جنس لایه ها متفاوت می شود. انواع لایه ها عبارتند از: پشم شیشه، پشم سنگ، پلی استایرن و…

ساندویچ پانل ها در چه رنگ هایی تولید می شوند؟

قیمت ساندویچ پانل رنگی

رنگ ساندویچ پانل ها تنوع زیادی دارد. ساندویچ پانل ها در انواع مختلف و در رنگ های مختلف مانند سبز، سفید، قرمز و …. ساخته می شوند. البته رنگ های دیگر نیز بر اساس سفارش مشتری تولید می شوند.

چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

استفاده از انواع ساندویچ پانل بسیار مقرون به صرفه تر از مصالح سنتی است؛ زیرا نباید آن را با مواد دیگر ترکیب کرد.

از مزیت های دیگر ساندویچ پانل میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نصب آسان
  • اجرای راحت
  • جابجایی آسان
  • قابل بازیافت
  • مقاومت بسیار بالا
  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • متنوع بودن طرح و رنگ
  • وزن سبک
  • قابل استفاده در همه ی مناطق

ساندویچ پانل چه نوع هایی دارد؟

ساندویچ پانل دیواری

قیمت ساندویچ پانل دیواری

برای ساخت ساندویچ پانل‌ دیواری از لایه  هایی استفاده می شود که بین آنها فوم پلی یورتان، پلی استایرن و XPS تزریق می شود. از ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دیوارها و اطراف سوله ها و همچنین ساخت کانکس ها و کارخانه های صنعتی استفاده می شود. ساندویچ پانل دیواری عایق مناسبی برای نم و رطوبت است؛ زیرا در بین لایه های آن از فوم استفاده شده است.

 

ساندویچ پانل سقفی

قیمت ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی شبیه به ساندویچ پانل دیواری است با این تفاوت که ضریب حرارتی پایین تری دارد. همچنین ساندویچ پانل سقفی فوم پلی یورتان را بین لایه های خود دارد که سبب می شود عایق خوبی برای صوت و حرارت باشد. شما می توانید لیست قیمت ساندویچ پانل ارزان سقفی را در صفحه مربوط به آن مشاهده کنید.

 

ساندویچ پانل سردخانه ای

قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای

ساندویچ پانل سردخانه ای برای ساخت سردخانه ها، تونل های ساختمان های صنعتی استفاده می شود. در ساندویچ پانل های سردخانه ای از ترکیبات پلی یورتان برای عایق کردن بین دو لایه ورق فلزی استفاده می شود.

 

ساندویچ پانل پلی یورتان

از جمله ویژگی های ساندویچ پانل پلی یورتان می توان به عایق بودن در برابر صوت و حرارت، وزن کم، مقاومت بالا در برابر وزن و رطوبت اشاره کرد. برای عایق بندی ساندویچ پانل پلی یورتان از دو روش PIR و PUR  با  گاز 141 B استفاده می شود.

 

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ از سنگ بازالت تشکیل می شود. از ویژگی های مهم ساندویچ پانل پشم سنگ ضد حریق بودن آنها است که علت این ویژگی استفاده از الیاف پشم سنگ در ایجاد عایق می باشد. از ساندویچ پانل پشم سنگ در ساخت و ساز ساختمان های فولادی و صنعتی برای دیوارهای خارجی و سقف استفاده می شود.

 

ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل نسوز اشتعال زا نیست و اگر در تماس مستقیم با آتش قرار بگیرد آسیب جدی میبیند و پس از پایان آتش سوزی خاموش می شود. ساندویچ پانل نسوز هنگام آتش سوزی ذوب نمی شود و به همین خاطر خطر شعله ور شدن ثانویه آتش کاهش می یابد.

ساندویچ پانل ها چگونه نصب می شوند؟

هنگام نصب ساندویچ پانل ها برای زیرسازی از پروفیل استفاده می شود. زیرسازی با توجه به ابعاد موردنظر صورت میگیرد. سپس پروفیل ها با جوشکاری متصل می شوند و نهایتا ساندویچ پانل ها قرار می گیرند.

برای نصب ساندویچ پانل ها باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • باید به فاصله بین ستون ها و ارتفاع ساندویچ پانل ها توجه شود.
  • درز بندی ساندویچ پانل ها باید با چسب مخصوص پلی یورتان انجام شود.
  • باید از پیچ واشر دار استفاده شود و به ارتفاع پیچ ها توجه شود.
  • برای کاهش پرت ساندویچ پانل ها باید به محل قرار گرفتن آنها توجه شود.

در خرید ساندویچ پانل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

نکته ای که در خرید ساندویچ پانل باید به آن توجه کرد، ضخامت آن است؛ زیرا ساندویچ پانل برای استحکام کافی باید دارای ضخامت مناسب باشد.

نکته دیگر در ساندویچ پانل پوشش آن است؛ زیرا اگر ساندویچ پانل پوشش مناسبی نداشته باشد در زمان کوتاهی آسیب می بیند. لایه های آلوزینک بهترین نوع لایه های مصرف شده در ساخت ساندویچ پانل هستند. در مورد نوع استفاده ورق توضیحات اضافه شود

نکته دیگر که در استحکام ساندویچ پانل اهمیت دارد میزان چسبندگی عایق به لایه ها است زیرا اگر میزان این چسبندگی مناسب نباشد، لایه ها از عایق جدا می شوند و ساندویچ پانل خراب می شود.

از نکاتی که لازم است در خرید ساندویچ پانل به آن توجه شود، نسوز بودن مغزی و عایق بین دو لایه است.

نکته نهایی و بسیار مهم در ساندویچ پانل دانسیته است، زیرا روی وزن ساندویچ پانل و وزن و مقاومت سازه تاثیر دارد.

ساندویچ پانل را باید از کجا تهیه کنیم؟

کارخانه های زیادی مشغول به تولید ساندویچ پانل ها هستند و از جمله آنها می توان کارخانه توکان صنعت یا کیان صنعت را نام برد. کارخانه توکان یا کیان صنعت در تهران مشغول به فعالیت است و قابلیت ارسال محصول به سراسر کشور را دارد.

شما میتوانید به صورت آنلاین ساندویچ پانل مورد نظر خود را در انواع رنگ ها و اندازه های مختلف از توکان صنعت سفارش دهید.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل ارزان با ما تماس بگیرید.

قیمت ساندویچ پانل چگونه است؟

هر متر مربع ساندویچ پانل را براساس مواردی از قبیل نوع ساندویچ پانل، ضخامت لایه ها، وزن ساندویچ پانل، طرح ساندویچ پانل و نوع عایق قیمت می دهند. همچنین نوع مغزی، سطح، نحوه و کیفیت اتصال مغزی به لایه ها و کیفیت فرایند تولید بستگی دارد. برای محاسبه وزن ساندویچ پانل از یک فرمول دقیق استفاده می شود تا قیمت آن به درستی محاسبه شود.

پس پیش از خرید ساندویچ پانل باید مواردی که مد نظرتان است را تعیین کنید تا قیمت آن مشخص شود.

نوشتهٔ پیشین
بزرگترین تولید کننده ساندویچ پانل در تهران
نوشتهٔ بعدی
گالری تصاویر

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام