فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

خرید عایق سرد پلی یورتان

ماده اصلی عایق سرد، از فوم سخت پلی یورتان و بر اساس استاندارد ASTM C591  ساخته شده است. از این عایق که عایق سرد خوانده می شود در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، در سرویس هایی که دمای سیال پایین و کمتر از صفر درجه باشد به منظور حفظ دما، استفاده می شود.

این عایق بر اساس شیوه به کارگیری و نوع محصول، به دو دسته طبقه بندی میشود:

.طبقه بندی بر طبق شیوه به کارگیری :

  • فوم بلوکی Slab stock  
  • فوم  تزریقی Expanded in- situ 

طبقه بندی بر طبق نوع محصول :

  • عایق سرد PIR 
  • عایق سرد PUR 

عایق سرد 

بهترین نوع عایق سرد در ایران و جهان که در صنایع مختلف کاربرد دارد، عایق پلی اورتان است. ضریب انتقال حرارتی در این عایق خیلی کم است و امکان نگهداری سرما و گرما در دمایی بین ۱۳۰+الی ۲۱۰- درجه را دارا می باشد. 

عایق پلی یورتان سرد چگونه تشکیل می شود ؟

از واکنش هیدروکسیل با ایزوسیانات به اضافه گازهای مجاز و افزودن ماده های ًضد آتش، عایق سرد پلی اورتان تولید میشود. از این ماده در صنایع نفت، پتروشیمی، داروسازی و صنایع غذایی به منظور عایق کاری لوله و اتصالات و مخازن صنعتی مرتبط با آنها استفاده میشود. همچنین در صنعت ساخت و ساز، برای عایق کاری پانل های دیواری و سقف های فلزی به منظور جلوگیری از تبادل حرارت به کار گرفته میشود.

عایق سرد پلی یورتانقیمت عایق سرد

به دلیل نوسانات بازارهای داخلی و خارجی و بالا و پایین شدن قیمت مواد اولیه، قیمت مشخصی برای این محصول نمی توان ارائه کرد.به منظور اطلاع از قیمت این محصول با مشاورین و متخصصین  با تجربه شرکت کیان صنعت توکان تماس برقرار کرده واز نحوه خرید آن مطلع شوید. 

ویژگی های عایق سرد

  •  دارای ضریب انتقال حرارت بسیار کم و اندک
  • مقاومت بالا در برابر فرسایش و خوردگی 
  • مقاومت در برابر رطوبت، اسید و حلال ها 
  • ضد قارچ و باکتری 
  • وزن کم و  سبک 
  • مقاومت در برابر تغییرات ناگهانی هوا و دما

انواع عایق سرد

  • عایق پلی یورتان در اشکال لوله های پیش ساخته 
  • عایق پلی یورتان بلوکی و تخته ای
  • عایق پلی اورتان به شکل اسپری 
  • عایق پلی یورتان تزریقی 
  • انواع ماستیک های سرد و گرم ( عایق سرد و گرم )

عایق پلی یورتان پاششی

این عایق از ترکیب ۲ نوع مایع در تفنگ های مخلوط سازی که تحت فشار و دما با هم مخلوط میشوند، به وجود می آید. بعد از چند ثانیه، حجم آن بین ۱۰ تا ۳۰ برابر افزایش پیدا می کند. سپس به صورت فومهای فشرده و یکپارچه در ضخامت های مورد نیاز در می آید. در دستگاههای عایق کاری  صوت و دما، برای به وجود آورد سطحی بدون درز و صاف از این عایق استفاده می شود.

خرید عایق سرد پلی یورتان
این نوع پلی اورتان داری 2 دسته است :

1- پلی یورتان پاششی سلول بسته 

2- پلی یورتان پاششی سلول باز

عایق سلول باز، موج های صوتی و حفره های هوا و صدا را به راحتی جذب می نماید، به همین دلیل عایقی کاربردی و مناسب به حساب می آید. علت این قضیه دانسیته پایین این عایق است. 

نوع سلول بسته، به دلیل دانسیته بالایی که دارد، عایق خوبی در برابر حرارت محسوب می شود.

عایق تزریقی

در این شیوه که به تزریق رزین در بتن معروف است، رزین های پلی اورتان یک یا دو جزئی، با استفاده از پمپ ویژه، در مکانهای نفوذ آب تزریق می شود. اینوار باعث اب بندی بتن از عمق می شود. اگر به جای رزین از فوم استفاده شود، تزریق فوم در بتن نامیده میشود.

عایق سرد تزریقی

این عایق در انواع درزها قابلیت تزریق دارند ولی حداقل طول درز نباید  از 1/0 میلیمتر کمتر باشد. زیرا پلی اورتان به خوبی در درز نفوذ نمیکند و آب بندی به خوبی انجام نمی پذیرد. همچنین در درزهایی که هنوز باز هستند و امکان گسترش ترک وجود دارد میتوان از این عایق استفاده کرد.

اما این نکته مهم را در نظر داشته باشید که مقاومت پلی یورتان ها کم است و در منافذ فعال، امکان جدا شدن و ایجاد فاصله بین ذرات پلی اورتان وجود دارد. این مسئله سبب ایجاد فاصله بین ذرات پلی اورتان و پیدا شدن راه نفوذ آب میشود. البته این اتفاق در ملی اورتان دو جزئی به دلیل استحکام بیشتر نسبت به سایر ملی اورتان ها، بسیار کمتر به وجود می آید.

عایق پلی یورتان رزین تزریقی

این عایق ها به دودسته تقسیم میشوند:

1-  رزین های پلی اورتان فوم شونده  

2- رزین های پلی اورتان جامد

در درزهایی  که امکان جابجایی در آنها وجود دارد، به دلیل بالا بودن چگالی و انعطاف پذیری رزین های پلی یورتان جامد، از آنها استفاده می شود زیرا استحکام آن ها کمی بیشتر می باشد.

هنگام استفاده از رزین پلی اورتان فوم شونده، به آنها آب افزوده میشود. در بتن هایی مثل بتن دیواره سدها و استخرها و مخازن آب، از فوم های رزین دار تزریقی استفاده می شود.

خرید عایق سرد پلی یورتان

کیان صنعت توکان تولید کننده انواع عایق سرد پلی یورتان است؛ این مجموعه با استفاده از با کیفیت ترین مواد اولیه، تلاش کرده است تا رضایت مشتریان خود را جلب نماید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت و همچنین دریافت مشاوره، با شماره های ما در ارتباط باشید. 

نوشتهٔ پیشین
عایق الاستومری با روکش آلومینیوم
نوشتهٔ بعدی
فوم پلی یورتان تخته ای

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام