یکی از پرکاربردترین فلزات در صنایع مختلف، آلومینیوم می باشد. آلومینیوم به تنهایی مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالایی ندارد؛ به همین دلیل است که با عناصر دیگری ترکیب شده و به آلیاژ آلومینیوم می شوند. کویل آلومینیوم آلیاژی از جنس آلومینیوم است که در اثر فشار و حرارت بالا تولید میشود. کویل آلومینیوم علاوه بر مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالایی که دارد، کاربرد های مختلفی نیز دارد. در ادامه به معرفی کامل کویل آلومینیوم، فرایند تولید و کاربرد آن خواهیم پرداخت.

کویل آلومینیوم چیست؟

کویل آلومینیوم محصولی است که طی فرایند نورد گرم تولید می شود. در طی این فرایند شمش آلومینیوم از بین غلتک های بسیار سنگینی به وزن 20 تن عبور می کند. به این ترتیب شمش ها به ورقه های مسطحی تبدیل می شوند. 

برای تبدیل شمش آلومینیوم به کویل آلومینیوم، ابتدا شمش ها در حرارت بالا بسیار گرم شده و طی حرکت های رفت و برگشتی، ضخامت آن کاهش پیدا می کند. پس از انجام این فرایند، ورقه هایی با استحکام بسیار بالا تولید خواهد شد.

نحوه تولید کویل آلومینیوم و ویژگی های آن

برای افزایش مقاومت کویل آلومینیوم چه از نظر مقاومت ظاهری و خوردگی، درصدی عناصر دیگر به خط تولید اضافه می شود. برای حذف تنش های احتمالی در طی این فرایند، لازم است که شمش های آلومینیوم به اندازه کافی کشیده شود. 

پس از پایان این مراحل، محصول نهایی از نورد سرد عبور می کند. در نهایت ورق های آماده شده به صورت رول پیچیده شده و به بازار عرضه می شود.

کویل آلومینیوم آلیاژی با شکل گیری فوق العاده و مقاومت بالا در برابر خوردگی است. از طرفی به دلیل دارا بودن قابلیت جوشکاری و مقاومت از کویل آلومینیوم برای ساخت مخزن روغن هواپیما، لوله روغن، قطعات فلزی کشتی و … استفاده می کنند.

کاربرد کویل آلومینیوم چیست؟

خرید کویل آلومینیوم

از کویل آلومینیومی به صورت گسترده در دکوراسیون، بسته بندی، ساخت، حمل و نقل، صنعت فضایی، اسلحه سازی و … استفاده می شود. 

در صنایع هوا و فضا از کویل آلومینیوم برای ساختن پوست هواپیما، قاب بدنه، خرپا، روتور، پروانه، مخزن سوخت، صفحه دیواری و بند بند دنده فرود و حلقه جعل موشک، صفحه دیواری فضاپیما و غیره استفاده می ‌شود.

علاوه بر هوا و فضا، از کویل آلومینیومی در موارد دیگری از جمله حمل و نقل، خودرو، مترو، راه آهن تهویه هوا، رادیاتور، پانل ‌ها، توپی چرخ و کشتی سازی نیز استفاده می ‌شود.

آنادایز کردن چیست؟

به طور کلی اکسید آلومینیوم مقاومت بالاتری نسبت به آلومینیوم دارد. به همین دلیل برای بالا بردن مقاومت فیزیکی و شیمیایی ورق های آلومینیوم آنها را آنادایز می کنند.

شما می توانید ورق های آلومینیوم را به کمک روش آنادایز تا حد چشمگیری مقاوم کنید.

کویل آلومینیوم

مزایای کویل آلومینیومی چیست؟

  • صرفه جویی در هزینه
  • رنگ و ضخامت لایه های مداوم در بین دسته ها
  • کیفیت عالی ، یکنواخت و دوام بیرونی
  • کنترل و شکل دادن راحت

نحوه سفارش کویل آلومینیوم

شما می توانید با کیفیت ترین کویل آلومینیوم را از توکان صنعت خریداری کنید. این امکان برای شما فراهم است تا کویل آلومینیوم را با طول و عرض مورد نظر خود سفارش بدهید. برای اطلاع از قیمت و نحوه ثبت سفارش کویل آلومینیوم با شماره های ما تماس بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
سردخانه بالای صفر | درب بالای صفری سردخانه
نوشتهٔ بعدی
مشتریان توکان صنعت

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام