درب بالای صفری سردخانه

سردخانه بالای صفر | درب بالای صفری سردخانه

سردخانه ها یکی از مهم ترین بخش ها در صنایع کشاورزی و غذایی هستند که از آنها برای نگهداری مواد غذایی مختلف استفاده می کنند. نگهداری مواد غذایی در سردخانه ها از فاسد شدن آنها جلوگیری کرده و مانع از دست رفتن کیفیت آنها میشود. در نتیجه دور ریز مواد غذایی و کشاورزی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و می توان به مدت طولانی تری آنها را نگهداری کرد. سردخانه ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی سردخانه بالای صفر و درب بالای صفری سردخانه خواهیم پرداخت.

سردخانه چیست؟

سردخانه به مکانی گفته می شود که مواد غذایی را در دمای مطلوبی نگه می دارد تا از فاسد شدن آنها جلوگیری شود. سردخانه ها با توجه به ساختار به خصوصی که دارند دما را در نقطه ثابتی نگه می دارند. در نتیجه محصولات کیفیت خود را حفظ کرده و فاسد نمی شوند.

در سردخانه ها مواد غذایی مختلفی نگهداری می شوند؛ از جمله موادی که در سردخانه ها نگهداری می شوند به سبزیجات، گوشت قرمز، مرغ، ماهی و … اشاره کرد. 

سردخانه ها برای کاهش دمای داخلی خود از سیستم تبرید تراکمی استفاده می کنند. البته برخی از سردخانه ها از سیستم تبرید جذبی نیز استفاده می کنند. سردخانه ها را می توان بر حسب دمای آنها در دو دسته سردخانه بالای صفر و سردخانه زیر صفر تقسیم بندی کرد. 

درب بالای صفری سردخانه

سردخانه بالای صفر چیست؟

همانطور که گفتیم یکی از انواع سردخانه، سردخانه بالای صفر است. برخی از مواد غذایی از جمله سبزیجات، لبنیات و برخی از داروها در دمای بالای صفر نگهداری می شوند. به عنوان مثال انار باید در دمای 3 تا 5 درجه سانتیگراد بالای صفر نگهداری شود. 

سیستم مورد استفاده در سردخانه بالای صفر، سیستم تبرید تراکمی می باشد. این سیستم به این صورت کار می کند که هوای گرم داخل سردخانه را به بیرون منتقل می کند تا دمای داخل سردخانه به حد مطلوبی برسد. مراحل تبرید سردخانه بالای صفر به ترتیب زیر می باشد:

  • تراکم: در این مرحله مبرد به کمک کمپرسور متراکم شده و می تواند در دمای بالاتری تقطیر شود.
  • چگالش: در این مرحله مبرد در کندانسور حرارتش را از دست داده و به مایع تبدیل می شود. کندانسور ها در این نوع سردخانه از نوع هوای خنک می باشند.
  • انبساط: در مرحله سوم مایع مبرد به کمک شیر انبساط دچار افت فشار شده تا در دمای پایین تری تبخیر شود.
  • تبخیر: در نهایت مبرد در داخل اواپراتور سردخانه حرارت موجود در سردخانه را جذب و تبخیر می شود. در نتیجه حرارت داخل سردخانه به بیرون منتقل می شود.

سردخانه بالای صفر

نحوه طراحی و ساخت سردخانه بالای صفر

برای طراحی سردخانه بالای صفر در ابتدا باید نوع محصولی که قرار است در آن نگهداری شود، مشخص شود. سپس با توجه به نوع محصول و حجم آن، شرایط آب و هوایی و ابعاد سردخانه، ظرفیت سردخانه را مشخص می کنند.

پس از تعیین ظرفیت سردخانه بالای صفر، قطعات دیگر سردخانه مانند کمپرسور، اواپراتور، کندانسور، شیر انبساط و … مشخص می شود. 

جنس درب بالای صفری سردخانه

علاوه بر قطعات سردخانه بالای صفر، جنس بدنه و درب بالای صفر سردخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جنس بدنه باید به گونه ای باشد که حرارت بیرون را به داخل منتقل نکند. طراحی درب بالای صفری سردخانه  نیز باید به نحوی باشد که علاوه بر دسترسی آسان به سردخانه، از ورود و خروج هوا به داخل محفظه جلوگیری کند. 

درب بالای صفری سردخانه باید با توجه به ابعاد سردخانه مشخص شود. اگر سردخانه بزرگ و پر رفت و آمد باشد، درب بالای صفری سردخانه بهتر است از نوع ریلی یا کشویی باشد. شما می توانید در صفحه ” درب سردخانه ریلی ” اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

اما اگر سردخانه ابعاد کوچکتری داشته باشد، درب سردخانه لولایی گزینه مناسبی می باشد.

خرید درب بالای صفری سردخانه

همانطور که گفتیم سردخانه ها یکی از بخش های مهم در صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی هستند. سیستم تبرید در سردخانه ها مانع از فاسد شدن مواد داخل آن شده و کیفیت آنها را حفظ می کند. 

اما قطعات داخلی سردخانه، جنس بدنه و نوع درب سردخانه تاثیر زیادی در عملکرد سردخانه دارد. کیان صنعت توکان عرضه کننده انواع سردخانه و درب سردخانه ای، به شما کمک می کند تا با استفاده از با کیفیت ترین قطعات، سردخانه ای با عملکرد بالا داشته باشید. جهت اطلاع از قیمت و نحوه ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
عایق پلی یورتان تزریقی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
خرید کویل آلومینیوم

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام