نحوه ساخت سوله با ساندویچ پانل

نحوه ساخت سوله با ساندویچ پانل

در ساخت سوله با ساندویچ پنل ها از انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری استفاده می کنند. این نوع سقف‌ها پوشش‌ دهی وسیعی دارند. امروزه ساخت سوله با ساندویچ پانل باعث شده که هزینه های ساخت با درصد زیادی کاهش پیدا کند. زیرا ساندویچ پانل ها، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و جایگزین مصالح سنتی شده اند. اسکلت سوله ها از فلزات ساخته شده است که بسیار گران و انعطاف ناپذیر هستند. از این رو بهترین گزینه های ساخت سوله با ساندویچ پنل است که ظاهر سوله ها را نیز شامل می شود. 

سوله چیست؟

سوله، سازه ای فلزی با سقفی شیب دار است که برای ایجاد کارخانه، مرغداری، ورزشگاه، آشیانه هواپیما و مکانهایی که نیاز به سقفی با ارتفاع بلند و وسعت زیاد دارد، از آن استفاده می شود. ساخت سوله از نظر اقتصادی و کمک به منابع طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است. در ساخت سوله با استفاده از ساندویچ پنل، باید تمام استانداردهای ساخت از نظر فنی و سبک اجرا، رعایت شود تا باعث ایجاد خسارات جانی ومالی نگردد. همچنین برای ساخت سقف و دیوارهای سوله  با استفاده از ساندویچ پانل، باید مواردی از قبیل طول و عرض سالن و طبقات داخلی آن نیز مورد توجه قرار بگیرد.  

ساخت سوله با ساندویچ پانل

مزایای اجرای سوله با ساندویچ پانل کدام است؟

  1. سبک بودن دیوارهای ساخته شده از ساندویچ پانل در مقایسه با سایر مصالح
  2. بالا بردن سرعت حمل و نقل و ساخت سوله با ساندویچ پنل در ارتفاعات
  3. در برابر حرارت و برودت و رطوبت و صدا عایق است
  4. از نفوذ حشرات به ساختمان جلوگیری می کند.
  5. باعث افزایش عمر سوله  و مقاومت در برابر زلزله و طوفان می شود
  6. افزایش فضای به خاطر ضخامت کم ساندویچ پنل
  7. ساخت سوله با ساندویچ پانل به دلیل وجود قشرهای بتونی  آن را در برابر آتش سوزی مقاوم می کند
  8. امکان عبور دادن برق و تلفن، لوله های آب و فاضلاب به داخل سوله از زیر ساندویچ پانل
  9. سوله های ساخته شده با ساندویچ پنل ها قابل شستشو بوده و عایق انرژی هستند
  10. نیاز به کنده کاری و تخریب تأسیساتی دیوارها و سقف ها ندارد

انواع پوشش سوله با ساندویچ پانل

برای پوشش دیوار سوله میتوان از ساندویچ پنل یا بلوک های سیمانی و بتنی و یا آجر استفاده کرد. پوشش سقف سوله نیز میتواند ساندویچ پانل سقفی از جنس پلی استایرن یا عایق پلی اورتان و یا ورق گالوانیزه باشد که به صورت شیب دار نصب میشود.

سوله با ساندویچ پنل

پوشش سقف سوله با ساندویچ پنل

پانل های سقفی در برابر حشرات و رشد گیاهان و قارچها مقاوم بوده و بهترین پوشش برای سقف سوله محسوب می شوند. این خصوصیت به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت و تکنولوژی بالا در ساخت آن ها است. 

سقف سوله شیروانی به صورت خرپا در انواع ورق گالوانیزه و نمای طرح سفال ساخته می شود. موقعیت سوله و نوع سازه در اجرای سقف با استفاده از ساندویچ پانل سقفی، از اهمیت زیادی برخوردار است. 

پوشش سقفی سوله از جنس سفال مقاوم در برابر آتش سوزی، عایقی مناسب در برابر باران، مقاوم در برابر وزش باد، دارای فرم ثابت و پایدار، عمر طولانی و دوام بسیار و حمل و نقل راحت می باشد.

پوشش دیوار سوله با ساندویچ پانل

 در ساخت دیوار سوله از انواع فوم ساندویچ پنل پلی استایرن، پلی اورتان و پشم سنگ استفاده میکنند. فوم پشم شیشه وپشم سنگ در این نوع دیوار، عایق در برابر ضربه و آتش سوزی می باشد.همچنین فوم پلی استایرن از فوم پلی اورتان سبک تر است.

در ساخت دیوار سوله، ضخامت ورق استفاده شده باید دورو باشد. از این ساندویچ پنل ها برای ساخت دیوار سوله های مرغداری، پرورش گل و گیاه، سوله های شهرداری و…..استفاده میشود.

ساندویچ پانلی که برای ساخت دیوار اتاق تمیز استفاده می شود، باید در برابر پوسیدگی و ضربه مقاوم باشد. همچنین مانع ورود قارچ ها و میکروب ها به داخل اتاق تمیز شود. ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی، مقاومت زیادی در برابر نور خورشید دارد و عایق صوتی و رطوبتی می باشد. نمونه های مناسب دیگر، ساندویچ پنل های پلی استایرن، آلوزینک و ورق گالوانیزه می باشد.

شرکت کیان صنعت توکان

شرکت کیان صنعت توکان از تولیدکنندگان بزرگ ساندویچ پنل در ایران به شمار می آید. این شرکت با توجه به نیاز جامعه و با استفاده از به روزترین تکنولوژی ها، با کیفیت ترین پانل ها را در اختیار مردم عزیز قرار داده است و توانسته رضایت آنها را جلب کند. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری با ما در تماس باشید و یا به صفحه مربوطه در سایت شرکت ساندویچ پنل کیان صنعت توکان مراجعه فرمایید.

نوشتهٔ پیشین
خرید ساندویچ پانل آلومینیوم
نوشتهٔ بعدی
قیمت ورق آلومینیوم کیلویی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام