کاربرد ساندویچ پانل در ساختمان سازی

کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان چیست؟ 

از عمده ترین دلایل استفاده از ساندویچ پانل که تاثیر زیادی در زیبایی و لوکس بودن ساختمان دارد، رنگ بندی متنوع و زیبای آن است. علاوه بر تنوع زیادی که این محصول دارد، ویژگی های منحصر به فرد آن نیز سبب شده است تا از آن به طور گسترده در ساختمان سازی استفاده کنند.

بررسی علل استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

قیمت ساندویچ پانلعایق بودن

ساندویچ پانل، به دلیل برخورداری از استانداردهای روز دنیا، به عنوان عایقی مناسب در نمای ساختمان استفاده میشود. به علت استفاده از فوم پلی اورتان، در قسمت پشتی ساندویچ پانل، عبور صدا تا 60 دسی بل را غیر ممکن میکند؛ به همین علت عایق صوتی مناسبی می باشد.

در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، ساندویچ پانل به دلیل وجود عایق حرارتی در ساختمان خود، عایق مناسب تری برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی است.

بر خلاف سایر مصالح ساختمانی که هیچ گونه زاویه و متعلقاتی ندارند، اما ساندویچ پانل به دلیل دارا بودن این ویژگی، طرفداران زیادی برای استفاده در نمای ساختمان را دارا می باشد. 

صرفه اقتصادی

 به دلیل استفاده از متریال با کیفیت، ساندویچ پانل نسبت به سایر مصالح، قیمت بالاتری  دارد؛ به همین علت عده ای آن را سازه ای گران می دانند. این در حالی است که اگر به مواردی چون عایق بودن آن توجه کنیم، میبینیم که در دراز مدت کاملا مقرون به صرفه است. همچنین هزینه پایین  نگهداری و عدم نیاز به شستشوی این نما، یکی دیگر از دلایل مقرون به صرفه بودن آن است.

با توجه به سرعت بالای اجرای آن، صرفه اقتصادی زیادی را در بر دارد.

دوام بالا

 ساختار این پانل ها از گالوانیزه و روی است که به دوام ساختمان کمک فراوانی می کند. فلز گالوانیزه باعث دوام بیشتر نما میشود و از فلز روی برای انعطاف و شکل پذیری پانل استفاده میشود. این محصول جزو نماهای مدرن و مقاوم به حساب می آید. 

تنوع طرح

این نما به دلیل طراحی ترکیبی، می تواند در طرح های سنتی و مدرن به خوبی و در نهایت زیبایی اجرا شود.

عدم جرم پذیری

 رنگ آمیزی ساندویچ پانل به روش الکترواستاتیک و با رنگ استاتیک انجام میشود. این رنگ مانع جذب ذرات معلق در هوا شده که باعث میشود رنگ پانل، شفافیت و زیبایی خود را حذف کند.

این سازه ها در برابر باد و باران و دیگر عوامل جوی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

وزن کم

 به علت استفاده از فلزاتی مانند آلومینیوم روی و آلیاژ گالوانیزه، ساندویچ پانل ها نسبت به سایر مصالح، وزن کمتری داشته باشد.

تنوع رنگی

ساندویچ پنل از رنگ بندی فراوانی برخوردار است. این رنگها بر اساس سلیقه و سفارش مشتری قابل تغییر است. 

ضد اشتعال

 با توجه به تحقیقات زیاد، ساندویچ پانل خاصیت ضد اشتعال خوبی دارد. این در حالی است که سایر مصالح این ویژگی را دارا نیستند.  

فوم پلی اورتان موجود در ساختار ساندویچ پنل، مانع از اشتعال شده و بالا بودن درصد کربنات، از گسترش آتش جلوگیری به عمل می آورد.

فروش ویژه ساندویچ پانلمزایای استفاده از ساندویچ پانل در نما چیست؟

 با توجه به سبک بودن ساندویچ پانل، سرعت حمل و نقل آن بالا است. ساندویچ پنل جایگزین خوبی برای گچ و سیمان و….است. همچنین این سازه، مقاومت بالایی در برابر سیل و زلزله و یا عوامل برشی را دارا میباشد.

 ساختمانهایی که از ساندویچ پانل در ساخت آنها استفاده شده است، نسبت به سرما و گرما، نفوذ پذیری بالایی دارند. همچنین در مقابل نفوذ باکتری ها و حشرات نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند.  

از ساندویچ پنل به راحتی میتوان در نقاط غیر قابل دسترس در نمای ساختمان، به راحتی استفاده کرد. علاوه بر این به دلیل دارا بودن ضخامت کم، میتوان از فضاهای بیشتری در ساختمان استفاده کرد و از فضاهای مفید موجود در ساختمان، نهایت استفاده را برد. 

خرید ساندویچ پنل برای نمای ساختمان

همانطور که گفتیم ساندویچ پنل مزایای زیادی دارد و به همین علت در ساختمان سازی استفاده زیادی می شود. شما می توانید این محصول را از کارخانه کیان صنعت توکان خریداری کنید. این کارخانه تولید کننده انواع درب سردخانه، عایق حرارتی xps، ورق آلومینیوم رنگی و … است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
ورق آلومینیوم چیست و چه ویژگی ­هایی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
برترین مجری عایق پلی یورتان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام