طبق قوانین بین المللی صنعت ساخت و ساز، استفاده از پشم سنگ، مهمترین راهکار کاهش مصرف انرژی و جزو لاینفک این صنعت به حساب می آید. عایق کاری جداره های داخلی حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل می آورد. این کار باعث کاهش هزینه های قبوض گاز و برق در ساختمانهای مسکونی می شود. بهترین زمان برای عایق کاری، حین دیوارکشی ساختمان و ساخت آن می باشد. زمان اجرای نمای سنگ و کامپوزیت آلومینیوم، می توان با استفاده از پشم سنگ، ساختمان را عایق کاری کرد. انجام این کار احتیاج به اجرای پایه فلزی یا پایه چوبی دارد. سپس عایق پشم سنگ بین آن قرار می گیرد و نمای ساختمان روی آن قرار داده می شود. به همین جهت این روش، “عایق کاری با بنا” نامیده می شود. این عایق به دلیل اینکه از پودر سنگ تولید شده است، عایق مناسبی در مقابله با آتش سوزی می باشد و از ساختمان محافظت می نماید. این ماده به علت قابلیت تنفس، اجازه می دهد رطوبت از  ساختمان خارج شده و مانع پرورش و رشد قارچ و کپک درون ساختمان می شود در نتیجه هوای داخل ساختمان سالم تر و سلامت ساکنین امنیت بیشتری پیدا می کند. 

عایق پشم سنگ چیست؟

ماده اولیه این محصول از بازالت تولید شده که یک نوع سنگ آذرین آتشفشانی می باشد که این عایق صوتی، حرارتی با الیاف معدنی از آن تولید می شود.

برای ساخت پشم سنگ، بازالت را در دمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب می نمایند و با استفاده از روشهای خاص، آن را به الیافی بسیار ریز با قطر میکرونی تبدیل می نماید.

97% پشم سنگ را این الیاف تشکیل می‌دهد، 3% باقیمانده از رزین و روغن های مورد نیاز برای تولید الیافی مناسب با نوع کاربرد آن لازم است.

پشم سنگ دمایی بین 35 تا 800 درجه سانتیگراد را تحمل می کند. به دلیل پایین بودن ضریب جابجایی حرارت در پشم سنگ، نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی ایفا می کند. این خصوصیت علاوه بر کاهش هزینه ها، از آلودگی هوا جلوگیری به عمل میاورد که نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا می کند. در واقع پشم سنگ بی ضررترین عایق حرارتی-صوتی شناخته شده میباشد. علاوه بر عایق حرارتی، عایق صوتی بسیار خوبی نیز می باشد. 

کاربرد دیگر این محصول، در کشت بدون خاک یا هیدروپونیک می باشد. در کشور ما بیشترین میزان مصرف انرژی در بخش خانگی می باشد در حالی که در کشورهای توسعه یافته بیشترین مصرف انرژی در بخش صنعت است. استفاده بیش از اندازه از انرژی، علاوه بر هدر رفتن سرمایه ملی، باعث بروز مشکلات زیستی و آلودگی های محیطی جبران ناپذیری می شود که سلامت افراد جامعه را به مخاطره می اندازد.

از عایق پشم سنگ در صنعت ساختمان سازی، صنعت های پتروشیمی و پالایشگاه، کوره ها، اجاق‌گاز ها، شبکه های هوا، دیگ های بخار، دودکش ها و به عنوان عایق صوتی استفاده می شود. 

خرید عایق پشم سنگ ساختمانکاربرد پشم سنگ

  • عایق نمودن دیوارهای ساختمان از درون و بیرون
  • عایق نمودن بام ساختمان از درون و بیرون
  • عایق نمودن کف ساختمان

انواع پشم سنگ ساختمانی

پشم سنگ فله ای

این نوع عایق صوتی حرارتی بصورت پشم سنگ نپخته، حلاجی گردیده و به مصرف می‌رسد و از آن برای پر کردن فضاهای نامنظم و هندسی نشده استفاده می شود.

پشم سنگ لحافی

این نوع عایق به صورت رولی در بازار عرضه می شود که بسیار انعطاف پذیر می باشد. از این محصول برای عایق کاری دیوارها، سقف های کاذب، سقف ساختمان ها، شبکه های تهویه و… استفاده می شود. این عایق با روکش آلومینیومی و بدون روکش و شیت کرافت ساخته می شود.

پشم سنگ پتویی

پشم سنگ پتویی یک عایق حرارتی صوتی حیاتی برای صنایع مختلف محسوب می شود و معمولا جهت عایق کاری ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله های با قطر بالا به کار گرفته می شود. در این نوع عایق پشم سنگ از هیچ نوع ادله پیوندی استفاده نشده است.

پشم سنگ لوله

با توجه به نامگذاری این محصول متوجه می شویم که در عایق کاری لوله ها در تاسیسات ساختمانی و کارخانه ها و صنعت، از این محصول استفاده می شود. این محصول در ضخامت های گوناگون و مطابق با استاندارد تولید می شود.

از مهمترین ویژگی های پشم سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • نصب ساده و آسان
  • سازگار بودن با تمامی مصالح به کار گرفته شده در صنعت ساخت و ساز
  • غیر سمی بودن آن
  • توان جذب بالای صوت 
  • عایق حرارتی بسیار قوی
  • سازگار با محیط زیست و ….

حدود 55 درصد از عایق های به کار رفته در ساختمان سازی و صنعت از عایق پشم سنگ می باشد.

کاربرد های پشم سنگ تخته ای

از مهمترین کاربرد های عایق تخته ای یا فنوپانل، استفاده در ساخت و ساز ساندویچ پانل ها است. این محصول علاوه بر عایق کاری حرارتی، برای اجرا عایق کاری صوتی در دانسیته های بالا به کار گرفته می شود.

از عایق پشم سنگ تخته ای برای عایق کاری دیوارهای ساختمان مسکونی، استودیوهای صدابرداری و سالن های سینما به عنوان عایق صوتی، حرارتی استفاده کرد.

خرید عایق پشم سنگ ساختمان

کیان صنعت توکان تولید کننده انواع عایق در ایران است؛ شما می توانید متناسب با نیاز و سرمایه خود، بهترین نوع عایق را انتخاب کنید. در این زمینه حتی می توانید از مشاوران کیان صنعت توکان کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای اطلاع از قیمت و خرید عایق پشم سنگ ساختمان با ما تماس بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
خرید فوم xps
نوشتهٔ بعدی
عایق الاستومری با روکش آلومینیوم

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام