کاربرد انواع درب سردخانه

کاربرد انواع درب سردخانه و معیارهای انتخاب

یکی از مهم‌ترین اجزای سردخانه، درب آن است. به دلیل بازو بسته شدن درب سردخانه و ورود هوای بیرون به داخل آن، سیستم درب سردخانه کارکرد بیشتری پیدا می‌کند و باعث بالارفتن میزان مصرف انرژی تا ۵۰ درصد میشود. به همین دلیل به کار بردن درب استاندارد، کمک زیادی به کارکرد بهینه سردخانه و سالم ماندن مواد خوراکی نگهداری شده در داخل آن می شود. 

قفل درب سردخانه

از فاکتورهای مهمی که بر روی درب های شیشه ای سردخانه به منظور حفظ ایمنی نصب میشود، قفل درب است. کیفیت آلیاژ به کار رفته در ساخت آن باید به گونه‌ای باشد ‌که با کاهش دما و یخ زدن، باعث از کار افتادن چرخ دنده ها نشود. همچنین به راحتی باز و بسته شده و مانع ورود هوای بیرون به داخل سردخانه شود. بالا بودن کیفیت قفل درب باعث ضمانت کیفیت درب سردخانه می شود.

ابعاد استاندارد درب سردخانه

درب های سردخانه دارای دو نوع کشویی و لولایی است. درب سردخانه ای لولایی در سه ضخامت ۷،۱۰ و۱۳ در دو نوع پاشنه دار و بی پاشنه تولید می شود. درب های ‌کشویی  در دو ضخامت ۱۰ و ۱۳ تولید می شود.

سردخانه رستوراننحوه نصب درب سردخانه

یکی از مصالحی که در ساخت درب سردخانه از آن استفاده می شود، ساندویچ پانل سردخانه ای است. این محصول از سه لایه تشکیل شده است که عایق حرارتی آن از جنس پلی اورتان است. وظیفه ساندویچ پانل، عایق کاری حرارتی سردخانه می باشد. ساندویچ پانل، به دلیل استحکام بالا و مقاوم بودن در برابر سایش، گزینه مناسبی برای درب سردخانه محسوب می شود. ضخامت این پانل ها بین ۸ تا ۱۵ سانتی متر است. هنگام نصب این پانل، باید از نیروهای متخصص استفاده کرد تا با نصب صحیح و اصولی، مانع هدر رفتن انرژی و نفوذ هوا به داخل سردخانه گردند.

کاربرد انواع درب سردخانه و معیارهای انتخاب

کشویی یا لولایی بودن درب

در سردخانه های بزرگ و جاهایی که  فضای کافی برای باز شدن درب لولایی وجود ندارد، بهترین گزینه استفاده از درب کشویی می باشد.ابعا درب باید متناسب با کاربرد و اندازه سردخانه باشد. در سردخانه هایی که برای نگهداری میوه از آنها استفاده می شود، باید حداقل ۳۰ سانتی متر از هر طرف، بزرگتر از جعبه های میوه باشد تا حمل و نقل و بارگیری به راحتی انجام پذیرد.  

اختلاف دمای داخل و خارج سردخانه

در نظر داشتن اختلاف دمای هوای بیرون با داخل سردخانه، از مهم‌ترین معیارهای انتخاب انواع درب کشویی یا لولایی می باشد. ضخامت این درب ها با توجه به اختلاف دما، بین ۷ تا ۱۵ سانتی‌متر، متغیر است. به همین دليل در سردخانه های زیر صفر درجه، درب های ضخیم تر به کار برده می شود.

المنت حرارتی دور درب

المنت حرارتی، از مهم‌ترین نکات در ساخت درب سردخانه است. المنت به کار رفته دور درب سردخانه، مخصوصا در دمای زیر صفر، باعث بالا رفتن دمای درب، کمی بیشتر از نقطه شبنم می شود که مانع تقطیر آب و یخ زدگی درب سردخانه می گردد. این نوع المنت بر روی انواع درب قابل نصب است. کیفیت مناسب این المنت ها، تاثیر زیادی در بالا رفتن کیفیت نهایی درب سردخانه ها دارد.

مسئله مهم دیگر این است که در هنگام استفاده از درب های لولایی، تبادل هوای بیشتری هنگام باز شدن آن به وجود می آيد. این در حالی است که با استفاده از درب کشویی و ریلی، تبادل هوا و رطوبت کاهش یافته و مصرف انرژی کم می شود. هرچند در ابتدای کار، هزینه ساخت سردخانه با استفاده از درب کشویی افزایش پیدا می کند ولی در طولانی مدت نتیجه مثبتی خواهد داشت.  به همین دلیل باید نسبت به خرید محصول مورد نیاز خود دقت نمایید.

کاربرد انواع درب سردخانهکاربرد ساندویچ پانل در درب سردخانه

ساندویچ پانل ها بسیار کار آمد و پر طرفدار هستند. در همین رابطه می توان از دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به عنوان پر مصرف ترین ها در این زمینه نام برد. این پانل ها امروزه به دلیل کیفیت و امنیت بسیار بالا، جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی محسوب می شوند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سردخانه ای

  • عایق در برابر سرما و گرما
  • مقاوم در برابر شرایط محیطی
  • حمل و نقل سریع و آسان 
  • قابل شستشو
  • غیر قابل اشتعال بودن
  • کنترل اتمسفر

خرید انواع درب سردخانه ای

کارخانه کیان صنعت توکان تولید کننده انواع درب های سردخانه ای در ایران است. این مجموعه با به کارگیری آخرین تکنولوژی روز دنیا و با همکاری جمعی از مهندسین با تجربه، اقدام به تولید این محصول نموده است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت و ثبت سفارش با شماره های ما تماس بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
ضخامت‌های ساندویچ پانل‌ و کاربرد‌های آن
نوشتهٔ بعدی
خرید فوم xps

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام