برتری ساندویچ پانل

دلایل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی

برتری ساندویچ پانل نسبت به مصالح ساختمانی سنتی، به دلیل ویژگی های بسیار خوب این محصول میباشد.  در اینجا، ویژگی هایی که باعث برتری ساندویچ پانل نسبت به محصولات دیگر شده است را، بررسی میکنیم.

دلایل برتری ساندویچ پانل 

دلایل برتری ساندویچ پانل

قابلیت جا به جایی سازه

  به دلیل سبک بودن ساندویچ پنل این محصول، به راحتی قابل جا به جایی است. جنس این محصول، از دو لایه ورق فلزی سبک، از جنس گالوانیزه و یا آلومینیوم است که فوم داخلی آن پلی اورتان، پلی استایرن و یا پشم سنگ می باشد. وزن این محصولات بسیار سبک بوده وبا یک جرثقیل یا جدا کردن دیواره و سقف از سازه، می توان آن را جا به جا کرد. این خصوصیت، در سبک سازی فونداسیون، و کم شدن هزینه زیرسازی و اسکلت ساختمان های بلند، بسیار مهم می باشد.

قیمت تمام شده

قیمت ساختمان یا هر محصولی که از ساندویچ پنل ساخته می شود، نسبت به سازه های ساخته شده از محصولات سنتی، بسیار کمتر می باشد. در محصولات سنتی مثل تیرآهن، آجر و….به دلیل ترکیب با مواد دیگر، هزینه های بیشتری را شامل می شود. استفاده از یک نوع متریال در سازه های ازپیش ساخته شده، باعث مقرون به صرفه شدن هزینه ساخت میشود.

زمان ساخت سازه

ساخت یک ساختمان معمولی با محصولات سنتی، حدود۲ماه طول می کشد در حالی که، ساخت یک سازه با همان اندازه از جنس ساندویچ پنل، حدود۷روز زمان نیاز دارد. ساندویچ پنل های سقفی و دیواری، به آسانی به وسیله پیچ و مهره به هم متصل میشوند و این  فرآیند ساخت راسریع ترمیکند. این ساندویچ پنل ها با ضخامتی بین 2 سانت تا 20 سانتی متر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت ساخته شده اند.

عایق حرارت و صوت

برای عایق شدن ساختمان بتنی، از لایه های مختلف پشم و شیشه و عایق های صوتی استفاده میشود. در حالیکه در مدل از پیش ساخته شده، با استفاده از ترکیبات پیشرفته، همچون فوم های تزریقی در قسمت درونی ساندویچ پنل ها، میتوان به راحتی از اتلاف دما و نفوذ صدا به سازه جلوگیری کرد.

نمای ظاهری

اگر به دنبال سازه ای با رنگ بندی زیبا و جذاب هستید، سازه های پیش ساخته پانلی، انتخاب خوبی خواهند بود. تنوع رنگی این سازه ها بر خلاف محصولات سنتی، بسیار زیاد است وشامل دوازده طیف رنگی مختلف، از جمله سفید، آبی، قرمز، نقره ای، طوسی، کرم، سبز، یشمی، زرد و بنفش که به آن رال رنگی ساندویچ پنل میگویند، می باشد. رنگ های روشن مثل سفید و کرم، در فضای داخلی سازه ها، بیشترین کاربرد را دارد.

خرید ساندویچ پانل سقفی

مقاومت به ضربه و رطوبت

با وجود وزن بسیار سبکی که ساندویچ پانل ها دارند،اما در برابر ضربه و فشار و همچنین رطوبت، مقاومت بسیار بالایی دارند. به دلیل استفاده از ورق های آلوزینک و آلومینیوم، در شرایط جوی نامناسب نیز، مقاوم و پایدار است.عدم رشد قارچ ها و باکتری ها در ساندویچ پانل ها، مزیتی است که در طولانی مدت، هزینه تعمیر ونگهداری را کاهش می دهد.

ایمن و قابل بازیافت

ایمنی ساندویچ پانل ها، به دلیل مقاومت در برابر آتش سوزی و مواد شیمیایی، بسیار زیاد است. بر خلاف موادی چون آجر وسیمان، این محصولات قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست هستند. فوم پلی یورتان به صورت یک عایق برودتی، حرارتی می تواند در سردخانه ها و همچنین منازل مسکونی واداری، مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین این مواد در برابر صوت نیز عایق بسیار خوبی هستند. ورقه‌های آلوزینک در برابر آتش مقاومت بالایی دارند و اگر در لایه‌ی میانی از فوم‌های غیرقابل اشتعال (B2 و PIR) استفاده گردد، باعث مقاومت ساندویچ پانل در برابر اشتعال و آتش می‌شود.

مقرون به صرفه بودن ساندویچ پانل

از ویژگی های مهم ساندویچ پانل‌ها، مقرون به صرفه بودن آن  است. استفاده از این مصالح با کیفیت در کنار قیمت مناسب، می تواند نیاز مشتری را به خوبی برطرف کند.

تنوع رنگی

ساندویچ پانل های آلوزینک، به دلیل رنگ پذیری بالا، در رنگ های متنوع در بازار توزیع می شوند و مشتریان به راحتی می توانند رنگ مورد نظر خود را سفارش می دهند.

خرید انواع ساندویچ پانل

توکان صنعت تولید کننده انواع ساندویچ پنل می باشد؛ این مجموعه با به کارگیری پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و به کمک جمعی از مهندسان متخصص، اقدام به تولید تجهیزات صنعتی نموده است. از دیگر محصولات تولید شده توسط این مجموعه می توان به انواع درب سردخانه ای، فوم xps، ورق آلومینیوم و … اشاره کرد. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ساندویچ پانل و خرید آن با ما تماس بگیرید.

دیگر محصولات کیان صنعت توکان

  • فوم پلی یورتان تزریقی و پاششی
  • احداث سردخانه- سوله – کارگاه
  • ورق آلومینیوم- آلوزینک- آلومینیوم جکت
نوشتهٔ پیشین
عایق حرارتی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
ورق آلومینیوم چیست و چه ویژگی ­هایی دارد؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
گفتگو با ما
ارسال پیام